GE realizeaza autobuzul electric al viitorului

decembrie 13, 2010 at 11:34 am Lasă un comentariu

Echipa de cercetare in domeniul sistemelor hibride din cadrul GE Global Research, divizia centrala pentru dezvoltarea tehnologiei a companiei, a anuntat o descoperire revolutionara care ar putea contribui la accelerarea procesului de electrificare a parcului de autobuze, a furgonetelor si a altor parcuri auto de vehicule grele de mari dimensiuni, scrie Promotor.

Echipa GE a prezentat cu succes modul de folosire a unui sistem de baterie dubla intr-un autobuz hibrid de transport in comun cu zero emisii la teava de esapament. Acest sistem este format dintr-o baterie pe baza de sodiu cu o densitate ridicata a energiei si o baterie pe baza de litiu de mare putere.

Sistemul cu baterie dubla ofera o solutie rentabila pentru electrificarea autobuzelor, a furgonetelor, a vehiculelor de teren si a altor vehicule de mare capacitate. De asemenea, ofera posibilitatea de reducere a costurilor legate de baterie cu pana la 20%, informeaza Promotor.

Desi s-au inregistrat progrese importante in tehnologia bateriilor, adoptarea pe scara larga a vehiculelor electrice va necesita reducerea treptata a dimensiunii si costurilor bateriilor. Cercetatorii GE cred ca, in cazul vehiculelor de mari dimensiuni, un sistem dual de mare putere si cu o capacitate ridicata de stocare a energiei ar putea permite atingerea unui interval optim de functionare pe baza de electricitate si respectarea cerintelor legate de accelerare la dimensiuni mai practice si costuri mai rezonabile. Studiul se deruleaza in cadrul unui proiect de cercetare in valoare de 13 milioane USD in care GE s-a implicat alaturi de Administratia Federala de Transport (Federal Transit Administration – FTA) si Consortiul Nord-Est pentru Vehicule Avansate (Northeast Advanced Vehicle Consortium).

In prezent, majoritatea tipurilor de baterii ofera un compromis intre putere si capacitatea de stocare a energiei. De exemplu, bateriile cu litiu furnizeaza o putere mare pentru accelerare, insa nu sunt optimizate pentru stocarea energiei necesare pentru durata de functionare. Bateriile cu sodiu se comporta exact invers. Permit stocarea unei mari cantitati de energie, dar nu sunt optimizate pentru a oferi multa putere. Bateria dubla de la GE imbina cele mai bune caracteristici ale ambelor optiuni intr-un singur sistem. In cadrul prezentarii autobuzului hibrid pentru transportul in comun, bateria cu litiu s-a concentrat pe accelerarea si franarea de mare putere, in timp ce bateria cu sodiu a asigurat un flux constant de energie electrica pentru a prelungi durata de functionare a autobuzului. Fiecare tip de baterie se concentreaza pe ceea ce poate face cel mai bine.

Pe langa optimizarea performantelor, un sistem dual poate reduce costul bateriei cu pana la 20% fata de un sistem cu o singura baterie in cazul aplicatiilor auto precum autobuzele pentru transportul in comun si furgonetele care necesita o putere mare si o capacitate ridicata de stocare a energiei. In cazul unui sistem dual, principalul avantaj la nivel de costuri consta in faptul ca ofera flexibilitate in vederea integrarii unor solutii mai putin costisitoare pentru baterii, fara a necesita cresterea dimensiunii bateriei, pentru a raspunde nevoilor de putere si stocare a energiei ale autovehiculului. Un sistem cu o singura baterie ar necesita o redimensionare mai costisitoare a bateriei in vederea atingerii aceluiasi rezultat.
Sursa: Promotor

Reclame

Entry filed under: Descoperiri. Tags: , , .

Cel mai mare laser din lume va fi construit la Magurele Hidroelectrica va anula contractul de privatizare cu Eviva

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Pagini

Categorii

decembrie 2010
L M M J V S D
« nov.   ian. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

%d blogeri au apreciat asta: